به گزارش ترجمان صبح، فرزاد قلندری روز پنجشنبه در جریان بازدید معاون ساخت و توسعه راه آهن کشور از این طرح  افزود: تلاش می‌شود در فصل کاری امسال و قبل از شروع فصل سرما، این پروژه به نقطه مطلوبی از برنامه‌ریزی اجرایی خود برسد.  

وی بیان کرد: پروژه راه آهن اردبیل – میانه از لحاظ تامین اعتبار و نقدینگی مشکلی ندارد و این  پروژه  به موقع تامین مالی می‌شود و عملیات اجرایی آن به سرعت ادامه دارد. 

معاون ساخت و توسعه راه آهن کشور نیز گفت: تمدید قرارداد پیمانکاران منوط به پیشرفت مطلوب عملیات اجرایی است.

 خطیبی بیان کرد: برنامه شرکت ساخت و توسعه ریلی کشور، افتتاح و بهره برداری از پروژه راه آهن اردبیل در سال آتی است.

عملیات اجرایی راه ‌آهن میانه – اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده اما با تامین اعتبار توسط بانک ملی ایران و تزریق اعتبارات مناسب در جریان سفر زمستان رییس جمهوری، عملیات اجرایی این پروژه سخت شتاب گرفته است.

در طرح راه آهن اردبیل – میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل دره‌ای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا می‌شود.

حجم عملیات اجرایی این خط ریلی بسیار گسترده بوده و برای تکمیل آن حدود ۳۵ هزار تن مصالح فلزی همچون آهن آلات، میلگرد و کابل و حدود ۲۲۰ هزار تن سیمان مورد نیاز است.