اجتماعی » اخبار برگزیده » سلامت » گفتگو
کد خبر : 168599
دوشنبه - ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰

توصیه‌های تغذیه‌ای برای ماه مبارک رمضان/ بدون سحری روزه نگیرید

مشاور و متخصص تغذیه گفت: برای حفظ سلامتی بدن خود در ماه مبارک رمضان باید روزانه از افطار تا سحری ۶ گروه موادغذایی مصرف کنیم، به خصوص نوجوانانی که تازه به دوران بلوغ رسیده اند یا افرادی که دچار بیماری های خاصی هستند.

توصیه‌های تغذیه‌ای برای ماه مبارک رمضان/ بدون سحری روزه نگیرید

دکتر غیبی در گفت‌وگو با ترجمان صبح با بیان اینکه باید افطار خود را متناسب با دمای بدن تنظیم کنیم افزود: بهترین مواد غذایی برای شروع افطاری استفاده از یک مواد قندی مثل خرما، عسل همراه با یک لیوان آب یا شیر ولرم است تا قندخون و معده بتواند به راحتی فعالیت کند.

وی یادآور شد: عده ای متاسفانه به دلیل افت فشار و بی حالی ناشی از روزه، هنگام افطاری حجم زیادی مواد غذایی مصرف می‌کنند که بعدا دچار بیماری های خطرناک می‌شوند.

غیبی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود افطاری و شام جداگانه مصرف شود بر فرض مثال بهترین غذا برای افطاری سوپ و یا آش سبزی می‌تواند باشد، لذا هم مایعات محسوب می‌شوند و هم اینکه وعده سبک است.

وی افزود: با توجه به اینکه اصلی ترین نیاز بدن آب است و همچنین با توجه به هوای نسبتا گرم این روزها در مدت زمان افطار تا سحری برای حفظ سلامتی خود مصرف حداقل ۶ لیوان آب ضروری می‌باشد.

دکتر غیبی، متخصص مواد غذایی و تغذیه اظهار کرد: روزه داران عزیز نباید بدون سحری روزه بگیرند.

این متخصص تغذیه افزود: توصیه می‌شود مواد کربوهیدرات‌دار مثل برنج، گوشت زیاد مصرف کنند و علاوه بر این استفاده از چای، قهوه، نسکافه و مواد کافین دار برای جلوگیری از سردرد در طول روز مفید است.